Dziekan Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki powołał Wydziałową Komisję ds. Jakości Kształcenia w składzie:
1. | Dr inż.Tomasz Kujawa | pełnomocnik Dziekana ds. jakości kształcenia, przewodniczący komisji, energetyka |
2. | Dr Danuta Piwowarska | pełnomocnik Dziekana ds. ankietyzacji zajęć dydaktycznych |
3. | Dr hab. inż. Andrzej Jardzioch, prof. ZUT | zarządzanie i inżynieria produkcji |
4. | Dr hab. inż. Arkadiusz Parus, prof. ZUT | mechatronika |
5. | Dr hab. inż. Maciej Lisowski, prof. ZUT | inżynieria transportu, inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych |
6. | Dr inż. Paweł Grudziński | mechanika i budowa maszyn |
7. | Dr hab. inż. Agnieszka Kochmańska, prof. ZUT | inżynieria materiałowa |
8. | Dr hab. inż. Marcin Chodźko, prof. ZUT | inżynieria produkcji w przemyśle 4.0 |
8. | Mgr inż. Łukasz Marchewka | przedstawiciel doktorantów |
9. | Dorota Kołoszuk | przedstawiciel samorządu studentów |
Zarządzenie nr 3/2020 Dziekana WIMiM ZUT w Szczecinie z dn. 5.08.2020 r.
Zadania Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia
- wdrażanie Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia,
- przygotowanie raportów semestralnych, obejmujących analizę osiągniętych efektów kształcenia na kierunkach studiów realizowanych na Wydziale,
- przygotowanie i analiza wyników ankietyzacji nauczycieli akademickich na Wydziale,
- analiza, we współpracy z Zespołami Programowymi dla właściwego kierunku, przyczyn trudności w osiąganiu efektów kształcenia przez studentów,
- proponowanie, we współpracy z Zespołami Programowymi, zmian w procesie kształcenia,
- udział w przygotowaniu stosownych procedur regulujących postępowanie w określonych procesach kształcenia.
Główne cele wdrażania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w ZUT w Szczecinie:
- opracowanie mechanizmów stałego zarządzania, monitorowania i doskonalenia systemu,
- opracowanie przejrzystych procedur zapewniania jakości kształcenia,
- podniesienie rangi pracy dydaktycznej,
- opracowanie skutecznego systemu informowania społeczeństwa i władz lokalnych o jakości kształcenia i poziomie absolwentów,
- zapewnienie studentom możliwości uzyskania wiedzy i kompetencji odpowiadających potrzebom rynku pracy,
- przygotowanie absolwentów do bycia aktywnym członkiem demokratycznego społeczeństwa.
Uchwała nr 59 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 29.06. 2009 r. w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia (WSZJK)
Główne cele Polityki Jakości Kształcenia w ZUT:
- konstruowanie programów kształcenia umożliwiających studentom osiągnięcie zamierzonych efektów kształcenia,
- zapewnienie wykwalifikowanej kadry dydaktycznej niezbędnej w osiąganiu założonych efektów kształcenia,
- doskonalenie i wzbogacenie oferty dydaktycznej zgodnej z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez rynek pracy,
- rozwój innowacyjnych badań naukowych oraz podejmowanie wyzwań związanych ze zmianami w gospodarce regionalnej, krajowej i światowej.
Uchwała nr 47 Senatu ZUT z dn. 28.10.2013 r. w sprawie wprowadzenia Polityki jakości kształcenia ZUT w Szczecinie
Obszary działania Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia
- monitorowanie realizacji osiąganych efektów kształcenia,
- ocena i analiza procesu kształcenia,
- ocena jakości i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych,
- ocena warunków socjalnych oferowanych studentom,
- ocena dostępności informacji na temat realizacji kształcenia,
- ocena mobilności studentów i nauczycieli akademickich,
- analiza opinii studentów, doktorantów, monitorowania kariery zawodowej absolwentów Uczelni oraz opinii pracodawców o absolwentach.
Zarządzenie nr 30 Rektora ZUT z dn. 12.06.2013 r. w sprawie podstaw funkcjonowania WSZJK oraz wytycznych do realizacji oceny jakości w obszarach działania tego systemu