AVL Advanced Simulation Technologies, University Partnership Program
W Katedrze Eksploatacji Pojazdów studenci kierunku Inżynieria Transportu dzięki współpracy z firmą AVL mają możliwość korzystania z zaawansowanego oprogramowania AVL Excite™ i AVL FIRE™ M.
W ramach zajęć laboratoryjnych z przedmiotu Dynamika Samochodu (II stopień studiów IT) realizowane są ćwiczenia obejmujące:
- Modelowanie konstrukcji i dynamiki ruchu spalinowej jednostki napędowej – AVL Excite
- Modelowanie konstrukcji i dynamiki ruchu zespołów układu napędowego – skrzynia biegów o zębach skośnych – AVL Excite
- Modelowanie konstrukcji i dynamiki ruchu zespołów układu napędowego – planetarna skrzynia biegów – AVL Excite
- Modelowanie konstrukcji i dynamiki ruchu elektrycznej jednostki napędowej układu napędowego – AVL Excite
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi symulacyjnych, studenci zdobywają cenne umiejętności w zakresie modelowania i analizy dynamiki pojazdów oraz układów napędowych. Znajomość oprogramowania AVL Excite to praktyczna wiedza, która może otworzyć drzwi do kariery w branży motoryzacyjnej i transportowej. Przygotowuje to przyszłych inżynierów do pracy na stanowiskach związanych z projektowaniem, analizą i optymalizacją systemów napędowych w nowoczesnych pojazdach.
Dodatkowo, studenci mają dostęp do AVL FIRE™ M – wielofizycznego rozwiązania symulacyjnego nowej generacji do zastosowań w przyszłych komponentach układu napędowego pojazdów. AVL FIRE™ M obejmuje najnowsze technologie w zakresie generowania modeli, solverów oraz modelowania fizycznego, chemicznego i elektrochemicznego. Obsługuje dowolne poziomy złożoności geometrycznej, analizuje interakcje płyn-ciało stałe i pozwala na szybkie oraz solidne analizy wielofizyczne – nawet dla użytkowników CFD niebędących ekspertami. Oprogramowanie obejmuje tradycyjne oraz elektryczne elementy układu napędowego, takie jak akumulatory, ogniwa paliwowe, silniki elektryczne i elektronikę mocy.
Wykorzystując zaawansowane techniki modelowania, AVL Excite™ oblicza dynamikę, wytrzymałość, wibracje i akustykę silników spalinowych, elektrycznych, przekładni konwencjonalnych i elektrycznych układów napędowych oraz analizuje ich zachowanie w rzeczywistych warunkach pracy. Zaawansowane modele pozwalają na badanie kluczowych komponentów, takich jak koła zębate, krzywki, łożyska wałeczkowe i ślizgowe, tłoki i pierścienie tłokowe, umożliwiając ocenę tarcia, zużycia, wydajności i trwałości. Wbudowane przepływy pracy prowadzą użytkownika przez cały proces – od modelowania FE, poprzez dynamiczną konfigurację modelu i symulację, aż do analizy wyników.
Dzięki wykorzystaniu tych nowoczesnych narzędzi studenci zdobywają kompetencje niezbędne na rynku pracy i rozwijają się w kierunku innowacyjnych technologii transportu, co otwiera im szerokie możliwości kariery w sektorze inżynierii pojazdów i systemów napędowych.